Algemene voorwaarden


Artikel 1 – Begripsbepalingen

In deze algemene voorwaarden komen enkele begrippen  terug. Onderstaand worden deze begrippen toegelicht

  1. Zorgaanbieder: de rechtspersoon of organisatie die zorgverlening biedt aan Zorgvragers, hierna te noemen ‘Oerssterk met Mirre’.
  2. Zorgvrager: een natuurlijke persoon die zorgverlening van Oerssterk met Mirre ontvangt of zal ontvangen, al dan niet vertegenwoordigd door diens Wettelijk vertegenwoordiger, Belangenbehartiger of een ander bij de Zorgvrager betrokkene voor zover Zorgvrager geen wettelijk vertegenwoordiger of een belangenbehartiger heeft.
  3. Wettelijk vertegenwoordiger: de persoon die de handelings- en/of wilsonbekwame Zorgvrager vertegenwoordigd, zijnde de ouder(s) of voogd in het geval van een minderjarige Zorgvrager en een curator of mentor in het geval van een meerderjarige Zorgvrager.
  4. Belangenbehartiger: de door Zorgvrager aangewezen persoon die zonder wettelijke basis doch op basis van een schriftelijke opdracht van de Zorgvrager deze vertegenwoordigt in het geval van wilsonbekwaamheid en de Zorgvrager bijstaat in de behartiging van zijn belangen.
  5. Zorg(verlening): (het verrichten van) handelingen op het gebied van zorg en ondersteuning van een Zorgvrager.
  6. Persoonsgebonden budget (PGB): een subsidie die aan Zorgvrager op basis van een indicatiebesluit is toegekend en waarmee Zorgvrager zelf zorg kan inkopen.
  7. De Zorgverleningsovereenkomst: de individuele overeenkomst die tussen Oerssterk met Mirre en Zorgvrager schriftelijk wordt aangegaan en waarmee Oerssterk met Mirre zich jegens de Zorgvrager verbindt om zorgverlening te verrichten tegen betaling.
  8. Opdrachtgever: De wederpartij van Oerssterk met Mirre die zich verbindt tot het verrichten van werkzaamheden ter uitvoering van een overeenkomst van opdracht.


Artikel 2 – Algemene bepalingen

  1. Oerssterk met Mirre gebruikt onderstaande algemene voorwaarden voor het aanbieden van individuele begeleiding, fysiotherapie aan huis en diensten vanuit Opdrachtgever.
  2. Oerssterk met Mirre is gevestigd in Breda en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder kvk-nummer 85086584.
  3. De wederpartij van Oerssterk met Mirre wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Zorgvrager (particulier) of Opdrachtgever (zakelijk).


Artikel 3 – Toepassing

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle Zorgverleningsovereenkomsten tussen de Zorgvrager en Oerssterk met Mirre en alle overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Oerssterk met Mirre.
  2. Afwijkingen van de algemene voorwaarden dienen uitdrukkelijk en schriftelijk te zijn overeengekomen.
  3. Oerssterk met Mirre werkt volgens de Wet op de Beroepen in de individuele gezondheidszorg (Wet BIG) en beschikt over een erkend Bachelorsdiploma Fysiotherapie aan de Avans Hogeschool en een erkend Masterdiploma Neurorevalidatie & Innovatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Daarnaast voldoet Oerssterk met Mirre aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).


Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Zorgvrager en Opdrachtgever dragen er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Oerssterk met Mirre aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Zorgvrager/Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Oerssterk met Mirre worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig of naar waarheid aan de Oerssterk met Mirre zijn verstrekt, heeft Oerssterk met Mirre het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de afgesproken tarieven aan Zorgvrager of Opdrachtgever in rekening te brengen.
  2. Oerssterk met Mirre is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat is uitgegaan van de door Zorgvrager/Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Oerssterk met Mirre kenbaar behoorde te zijn.
  3. Oerssterk met Mirre en de Zorgvrager werken aan een gezamenlijk doel waarbij een proactieve houding wordt verwacht van beide partijen.
  4. Afspraken en opdrachten worden vastgelegd in een zorgbeschrijving (individuele begeleiding), behandelplan (fysiotherapie) en/of opdrachtbevestiging.
  5. In het geval de feitelijke zorgverlening op een eerdere datum is begonnen dan de ondertekening van de Zorgverleningsovereenkomst, geldt de startdatum als ingangsdatum van de overeenkomst. In de overeenkomsten wordt die ingangsdatum vastgelegd.
  6. In de Zorgverleningsovereenkomst leggen Oerssterk met Mirre en Zorgvrager de werkzaamheden van Oerssterk met Mirre, de werkafspraken, de looptijd en de vergoeding vast.
  7. Indien de Zorgvrager een PGB-houder is en op basis van dit PGB zorg/begeleiding inkoopt bij de Oerssterk met Mirre, vermeld de Zorgvrager de einddatum van het indicatiebesluit op de zorgverleningsovereenkomst.
  8. Oessterk met Mirre biedt de Zorgvrager zorgverlening overeenkomstig de eisen van goede zorgverlening en de geldende normen van professionaliteit, kwaliteit en wetenschap.
  9. Afspraken en opdrachten, welke niet schriftelijk zijn aangegaan, zijn voor Oerssterk met Mirre bindend na schriftelijke bevestiging van de zijde van Oerssterk met Mirre.
  10. De verplichtingen van Oerssterk met Mirre gaan nooit verder dan door Oerssterk met Mirre schriftelijk is bevestigd.


Artikel 5 – Kosten en afspraken ten aan zien van de fysiotherapeutische zorgverlening

  1. De kosten voor fysiotherapeutische consulten zijn vermeld op de website alsmede in de praktijkinformatie. De kosten voor Opdrachtgever zullen in overeenstemming van beide partijen voor aanvang van de opdracht schriftelijk worden vastgelegd.
  2. De nota wordt bij de Zorgvrager in rekening gebracht en dient deze kosten zelf te declareren bij de zorgverzekeraar. De Zorgvrager is zelf verantwoordelijk voor het informeren van de vergoeding van de zorgverzekeraar. Oerssterk met Mirre is geenszins aansprakelijk of verantwoordelijk voor foutieve informatie vanuit de zorgverzekeraar en/of foutieve interpretatie van de Zorgvrager en/of Wettelijk vertegenwoordiger over deze informatie.
  3. Oerssterk met Mirre is gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen indien zich, tussen het moment van aanbieding en levering, de tarieven ten aanzien van bijvoorbeeld lonen en/of vergelijkbare markttarieven zijn gestegen.
  4. Verslaglegging is inbegrepen in de tijd van een fysiotherapiebehandeling. Indien verslaglegging niet op locatie mogelijk is, wordt het consult 5 minuten eerder afgerond.
  5. Reiskosten worden in de vorm van een toeslag aan huis vermeld op de website alsmede in de praktijkinformatie. Deze kosten worden gescheiden van de consulttarieven beschreven. Voor het totaalbedrag van de nota dienen de toeslag aan huis en het afgesproken consulttarief bij elkaar opgeteld te worden.
  6. Het tarief voor toeslag aan huis is bepaald op basis van het aantal te rijden kilometers en de bijbehorende tijd.
  7. Oerssterk met Mirre dient de afspraken op de afgesproken tijd te laten beginnen. Indien het consult later van start gaat door toedoen van de Zorgvrager, wordt de duur van het consult bekort met de betreffende hoeveelheid tijd.
  8. Afspraken dienen uiterlijk 24 voor tijdstip van het consult geannuleerd te worden. Bij niet of niet tijdig annuleren of verzetten binnen 24 uur voor afspraak is Oerssterk me Mirre gerechtigd het tarief passend bij ‘niet nagekomen afspraak’ of ‘niet nagekomen afspraak bij aankomst aan huis’ bij Zorgvrager in rekening te brengen.
  9. Nota’s worden uitsluitend per e-mail verstuurd.


Artikel 6 - Kosten en afspraken ten aan zien van de individuele begeleiding

  1. Tarieven van individuele begeleiding op basis van de Wet Maatschappelijke ondersteuning (Wmo) worden vastgesteld door de gemeente dewelke Zorgvrager het PGB verstrekt. Tarieven van individuele begeleiding vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) worden tussen Zorgvrager en Oerssterk met Mirre afgesproken, met inachtneming van de wettelijke minimum en maximum gestelde tarieven.
  2. Indien Zorgvrager geen beschikking voor individuele begeleiding van de gemeente of Wlz kan of wil krijgen, geldt het vaste uurtarief van €60,-.
  3. Oerssterk met Mirre brengt de kosten binnen vier weken na het einde van de maand waarin de zorg- en/of dienstverlening zijn geleverd, op een gespecificeerde factuur, bij Zorgvrager in rekening.
  4. Indien Zorgvrager beschikt over een PGB draagt hij zorg voor een snelle afhandeling van de factuur en dient deze in bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
  5. Oerssterk met Mirre werkt met een vast bedrag per uur.
  6. Facturen worden uitsluitend per e-mail verstuurd.


Artikel 7 – Betaling

  1. Facturen dienen binnen veertien dagen na dagtekening volledig te zijn voldaan ongeacht de grond van betaling (SVB, particulier, Opdrachtgever).
  2. Indien Zorgvrager het verschuldigde bedrag niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, verkeert hij in verzuim. Oerssterk met Mirre is bevoegd de vordering uit handen te geven in welk geval de Zorgvrager/Opdrachtgever naast het verschuldigde totaalbedrag tevens gehouden zal zijn tot vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten en van eventuele gerechtelijke kosten.
  3. Kosten voor het fysiotherapieconsult, individuele begeleiding en/of de opdracht dienen door de Zorgvrager en/of Opdrachtgever binnen 14 dagen na factuurdatum door overschrijving naar een door Oerssterk met Mirre aan te wijzen bankrekening te worden overgemaakt.
  4. Indien het consult op laste van Zorgvrager korter duurt dan overeengekomen dient de Zorgvrager de gehele behandeling te betalen.
  5. Heeft Zorgvrager/Opdrachtgever bezwaar tegen een factuur van Oerssterk met Mirre dan geeft Zorgvrager/Opdrachtgever dit binnen 7 dagen na dagtekening van de factuur te kennen. Zorgvrager/Opdrachtgever heeft tot 7 dagen na dagtekening van de factuur de tijd dit bezwaar schriftelijk te motiveren. Indien Zorgvrager/Opdrachtgever niet aan bovenstaande heeft voldaan, wordt Zorgvrager geacht de factuur te hebben aanvaard.
  6. Indien Oerssterk met Mirre door een oorzaak van overmacht het fysiotherapieconsult, de individuele begeleiding of de opdracht niet door kan laten gaan, wordt Zorgvrager/Opdrachtgever zo snel mogelijk geïnformeerd. Indien de Zorgvrager/Opdrachtgever en Oerssterk met Mirre geen vervangende datum voor de Opdracht overeenkomen, wordt het reeds gefactureerde bedrag gecrediteerd en het reeds betaalde bedrag binnen 14 dagen teruggestort door Oerssterk met Mirre.


Artikel 8 – Beëindiging en opzegging

  1. De zorgverleningsovereenkomst eindigt door:
  2. het verstrijken van de looptijd;
  3. het overlijden van de Zorgvrager of Zorgverlener;
  4. opzegging;
  5. ontbinding;
  6. een rechterlijke machtiging of andere titel op grond waarvan de Zorgvrager gedwongen wordt opgenomen en de overeengekomen zorg- en dienstverlening als gevolg daarvan feitelijk wordt gestaakt;
  7. In zorgovereenkomst van de SVB opgenomen redenen;
  8. Doorverwijzing naar een andere praktijk of instantie, omdat Zorgvrager daar beter geholpen kan worden.
  9. Beide partijen kunnen de zorgverleningsovereenkomst te allen tijde schriftelijk beëindigen, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. In goed overleg en met schriftelijke bevestiging van beide partijen, kan de Zorgverleningsovereenkomst zonder inachtneming van een opzegtermijn worden beëindigd.
  10. Oerssterk met Mirre kan de zorgverleningsovereenkomst opzeggen op grond van het Burgerlijk Wetboek en op grond van zodanig zwaarwegende redenen, dat voortzetting van de zorgverlening in redelijkheid niet kan worden verlangd. Onder deze redenen wordt in ieder geval verstaan dat de:
  • Zorgvrager/Opdrachtgever zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet naleeft;
  • Zorgvrager/Opdrachtgever weigert de medewerking te verlenen die redelijkerwijs nodig is voor een goede uitvoering van de overeenkomst;
  • Zorgvrager/Opdrachtgever, diens wettelijk vertegenwoordiger, belangenbehartiger of anderen bij de Zorgvrager betrokkenen gedragingen vertoont/vertonen jegens Oerssterk met Mirre, die voortzetting van de zorgverlening niet meer mogelijk maken;
  • de omvang of zwaarte van de zorg- en of dienstverlening door een gewijzigde (zorg)vraag zich zodanig ontwikkelt dat deze buiten de reikwijdte van de overeenkomst gaat vallen en Oerssterk met Mirre en de Zorgvrager geen afspraken kunnen maken over een aanpassing van de overeenkomst;
  • op het moment dat Oerssterk met Mirre, als gevolg van een niet aan Oerssterk met Mirre verwijtbare omstandigheid, geen vergoeding meer ontvangt van de Zorgvrager voor de uitvoering van de overeengekomen zorgverlening;
  • in geval van faillissement van Oerssterk met Mirre.

   4.   Oerssterk met Mirre zal bij opzegging naar haar vermogen behulpzaam zijn bij het vinden van een alternatief voor Zorgvrager.

   5.   In de gevallen genoemd in Artikel 8.3 kan opzegging door Oerssterk met Mirre tegen elke dag van de kalendermaand geschieden, met           

         inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, tenzij dringende, aan de Zorgvrager onverwijld mee te delen redenen, onmiddellijke

         beëindiging van de zorgverleningsovereenkomst rechtvaardigen. Opzegging met onmiddellijke ingang kan in ieder geval geschieden in de in 8.3

         sub e genoemd geval.

   6.   Indien Oerssterk met Mirre deze algemene voorwaarden of de zorgverleningsovereenkomst wijzigt, kan de zorgvrager de

         zorgverleningsovereenkomst opzeggen tegen de dag waarop de wijziging van de algemene voorwaarden in werking treedt.

   7.   Opzegging door zorgvrager of Oerssterk met Mirre dient schriftelijk te geschieden met een opzegtermijn van 1 maand.

   8.   Oerssterk met Mirre en de zorgvrager zullen met elkaar in overleg treden over de aanpassing van de zorgverleningsovereenkomst indien de

         omstandigheden daartoe aanleiding geven. Van dergelijke omstandigheid is in ieder geval sprake indien de omvang of zwaarte van de zorg-

         en/of dienstverlening door een gewijzigde (zorg)vraag zich zodanig ontwikkelt dat deze geheel of gedeeltelijk buiten de reikwijdte van de

         overeenkomst gaat vallen.


Artikel 9 – Het recht van privacy van de Zorgvrager

  1. De gegevens van de Zorgvrager worden vertrouwelijk behandeld. Gegevens van Zorgvrager mogen niet zonder diens uitdrukkelijke toestemming aan derden worden verstrekt. Bij uitzonderlijke noodsituaties, bijvoorbeeld een levensbedreigende situatie, is Oerssterk met Mirre genoodzaakt om naar professioneel oordeel een noodinstantie in te schakelen. Uiteraard zal Oerssterk met Mirre de Zorgvrager hiervan op de hoogte stellen.
  2. Volgens art. 88 Wet BIG heeft de Zorgverlener een beroepsgeheim, oftewel geheimhoudingsplicht van hetgeen hen uit hoofde van hun beroep ter kennis komt. Zorgvragers vertrouwen erop dat zij vrijelijk kunnen spreken met de Zorgverlener, zonder dat hun informatie op straat komt te liggen. Ieder BIG geregistreerde zorgverlener heeft de beroepscode onderschreven.
  3. Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat Oerssterk met Mirre een dossier aanlegt. Dit is ook een wettelijke verplichting, opgelegd door de WGBO. Het dossier bevat aantekeningen over de gezondheidstoestand van Zorgvrager en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen. Met het dossier zal uiterst strikt worden omgegaan. De gegevens in het dossier blijven 15 jaar bewaard, zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist.
  4. Het op de website gepubliceerde privacy statement is van toepassing.


Artikel 10 – Klachten en geschillen

  1. Indien de Zorgvrager/Opdrachtgever een klacht heeft over het beroepsmatig functioneren van Oerssterk met Mirre, stuurt Zorgvrager/Opdrachtgever een e-mail naar info@oerssterk.nl. Vervolgens bespreekt de zorgverlener deze klacht in een persoonlijk gesprek met de Zorgvrager.
  2. In het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is elke zorgaanbieder verplicht een klachtenfunctionaris, een klachtenregeling en geschillenregeling te hebben. Oerssterk met Mirre is in verband met deze verplichting aangesloten bij de Klachten- en Geschillencommissie van het KNGF.
  3. De op de website gepubliceerde klachtenregeling is van toepassing.
Share by: